piątek, 23 sierpnia 2019

Systemy wystawiennicze a udany kontakt z potencjalnymi odbiorcami.

Jednym z minusów mieszkania  w małym mieście to smutny fakt, iż niewiele się tu dzieję. Nie ważne czy mamy ochotę wyjść na obiad, do kina czy na dobrą kawę ze znajomymi, niestety wsiadamy wtedy auto i jedziemy do pobliskich większych miast. Tam jesteśmy w stanie uraczyć się czymś miłym dla naszych brzuszków, oczu jak i uszu. Kolejny powód dla których wybywamy do takich miast jak Poznań czy Wrocław to różnego rodzaju targi. Zazwyczaj zbieramy się w kilka osób i wybieramy targi  związane z kosmetykami, modą, jedzeniem a ostatnio dla mnie również z roślinami. 
Targi wystawiennicze oraz odpowiednio związany z tym marketing bezpośredni, to dla mnie jedna z przyjemniejszych form poznawania nowych produktów oraz ludzi związanych z ich produkcją. W ciągu kilku ostatnich lat wielokrotnie brałam udział w takich imprezach handlowych, zarówno jako przedstawiciel danej firmy jak i potencjalny kupiec. Pamiętam wszystkie etapy jako wystawca. Od odpowiednio przygotowanego stoiska po końcową satysfakcję i osiągnięty cel marketingowy. Trzeba przyznać, że ta forma docierania do nowych klientów stała się bardzo popularna i na dzień dzisiejszy, tematycznie możemy wybierać w czym tylko chcemy. Będąc ostatnio na targach kosmetyków naturalnych, oprócz mojego ogólnego zainteresowania tematem, dużą uwagę zwróciłam na prezentację konkretnych stoisk oraz tak zwane systemy wystawiennicze. Niestety tylko kilka z nich już z daleka przyciągało moją uwagę, nie tylko pomysłem wyeksponowania produktów, ale również ogólnym klimatem i dbałością o szczegóły. I właśnie przy takich stoiskach można było zauważyć największy ruch oraz zainteresowanie produktem. Świetnie prezentowały się miejsca posiadające odpowiedni system wystawienniczy, w szczególności tzw ścianki reklamowe. Wszystko wydawało się być przemyślane i przyciągało swoją estetyką.



Gotowe stoisko sprzedażowe  sprawi, że wizyty na targach staną się nie tylko przyjemniejsze ale i przeniosą tak bardzo pożądany efekt, jakim jest pozyskiwanie nowych klientów i ogólne zainteresowanie. Jakby nie było, większość  z nas jest wzrokowcami i z pewnością przyciąga nas to co ładne, schludne oraz ciekawe. Muszę przyznać, że przepięknie prezentowały się niektóre ścianki, szczególnie te nawiązujące do natury. Wspomniana wyżej ścianka reklamowa jest dodatkowo  łatwa w montażu oraz transporcie. 
Zwracacie uwagę na aranżacje i ekspozycję stoisk na targach lub innych imprezach okolicznościowych, na których prezentuje się konkretny produkt? 

Magdalena

3 komentarze:

  1. Oczywiście,że zwracam na to uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Magdo tu Wielkiej Brytanii są inne rodzaje wystaw kosmetyków czy innych reklam swoich produktów.W jednym pawilonie sklepowym jest kilka stoisk z promowanymi markami kosmetycznymi i mają spore ekspozycje kosmetyków a nawet są miejsca gdzie wykonują makijaż.

    OdpowiedzUsuń
  3. tak zwraca się uwagę na takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń